Bujang Senang

Bujang Senang

3 Jul 2015

"BUKTI LAPORAN SARAWAK REPORT BERKENAAN PENYALURAN DUIT BERATUS JUTA KE AKAUN PM


1. Sarawak Report membuat tuduhan lagi. Kali ini bukti yang mereka sertakan adalah diagram penyaluran duit beratus juta yang dilukis sendiri mengaitkan 1MDB, syarikat-syarikat dan Perdana Menteri.

2. Sebelum ini mereka pernah membuat tuduhan-tuduhan lain untuk memburukkan Barisan Nasional dan pemimpin-pemimpinnya. Mereka pernah membuat tuduhan berkenaan 20 ribu Bangla yang mengundi dalam PRU-13 dan juga memalsukan dokumen untuk memfitnah Perdana Menteri dan 1MDB untuk tujuan politik.

3. Tidak cukup dengan ini, sekarang Sarawak Report dan mereka-mereka di belakangnya giat menggunakan media asing untuk memburuk-burukkan Kerajaan dan pemimpinnya. Media-media daripada Amerika Syarikat seperti Wall Street Journal dan New York Times digunakan sebagai saluran niat mereka untuk menagih simpati dan menarik campurtangan kuasa asing dalam politik negara kita.

4. Kepada Sarawak Report dan media asing dari luar negeri seperti New York Times dan Wall Street Journal, kalau nak buat tuduhan tu agak-agaklah, kami di Malaysia ni mungkin tak sepandai mana tapi taklah bodoh sangat. Kalau kami nak songlap duit, takkanlah kami transfer beratus-ratus juta ke akaun peribadi dalam bank tempatan dan berharap ianya tak akan dikesan oleh sesiapa?? Janganlah ingat orang Malaysia ni bangang sangat..."

0 komentar: